דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שמאי מקרקעין 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 3608 פעמים ]

שמאי מקרקעין הנו איש מקצוע בעל השכלה מקצועית רחבה בתחום הנדל"ן. שמאי מקרקעין יכול להיות עצמאי או שכיר. הוא יכול לתת שירות ליחידים, בנקים, מוסדות וארגונים מכל הסוגים. לימודי שמאות מקרקעין הם התחנה הראשונה בדרך להכשרתו המקצועית של שמאי מקרקעין. לאחר לימודיו, עם הזמן, צובר שמאי מקרקעין גם ניסיון ומומחיות, עובר השתלמויות שונות וקונה לו מוניטין. יש לדעת כי לימודי שמאות מקרקעין הנם לימודים ממושכים ולא קלים. לימודים אלו מתפרסים בדרך כלל על פני כ-600 שעות לימוד, פעמים אחדות בשבוע, במשך כשנתיים.

לימודי שמאות מקרקעין הנם לימודים מבוקשים ונדרשים ויש לכך סיבה טובה: שמאי מקרקעין נהנה מסטאטוס מקצועי גבוה ומשכר גבוה. לימודי שמאי מקרקעין כוללים מבחר גדול של נושאים ותחומים הקשורים למקרקעין ונדל"ן כגון כלכלה, משפטים, תכנון ערים, מימון, שמאות, מדידות, הנדסה ועוד.

בשנה הראשונה לומדים תלמידי שמאות מקרקעין בעיקר את נושא לוחות השומה, יסודות של מדידה, הנדסה אזרחית, כלכלה, תכנון ובניה. בשנה השנייה נלמדים מבוא לשמאות, עקרונות שומה א' ועקרונות שומה ב'.

בנוסף ללימודים אלו, חייבים תלמידי שמאות מקרקעין לעמוד בשורה של בחינות מוקדמות וסופיות מטעם מועצת השמאות. כדי לגשת לבחינות הסופיות חייב התלמיד לעבור בהצלחה את כל הבחינות המוקדמות. תלמידי שמאות מקרקעין המחזיקים בתארים אקדמיים מוכרים, פטורים מבחינות שונות, בהתאם לסוג התואר שיש ברשותם. כך למשל, בוגרי תואר בכלכלה פטורים מבחינה בנושאים יסודות הכלכלה ומשק ישראל. בוגרי משפטים יקבלו פטור מבחינה הקרויה "חוקים ופקודות".

אבל לימודי שמאות מקרקעין כוללים יותר מלימודים ומבחנים. תלמיד שמאות מקרקעין חייב גם לעבור התמחות במשך שנה, אצל שמאי מקרקעין מוסמך, לפני שהוא ניגש לבחינות הסופיות. מדובר בהתמחות בת 40 שעות שבועיות, שנערכת אצל שמאי אשר מוסמך לאמן תלמידים.

מוסדות הלימוד המלמדים שמאות מקרקעין מציעים תעודת גמר מטעמם בתום הקורס, אך את התואר "שמאי מוסמך" מקבלים רק תלמידים שעמדו בהצלחה בחינות מועצת השמאות והשלימו את תקופת ההתמחות.

בדרך כלל פונים ללימודי שמאות מקרקעין בוגרי תארים אקדמיים כגון משפטים, גיאוגרפיה והנדסה. מקצוע שמאי מקרקעין משמש להם התמחות מקצועית מבוקשת.

האם ההשקעה הרבה בלימודי שמאות מקרקעין אכן משתלמת? התשובה חיובית בהחלט. שמאי מקרקעין נהנה מאפשרויות תעסוקה מגוונות ומתגמלות ביותר. למעשה, בכל סיטואציה המחייבת חוות דעת של מומחה נדל"ן, יכול שמאי מקרקעין להציע את שירותיו. שמאי מקרקעין לא רק מציע חוות דעת לקונה דירה לפני קניית הנכס, אלא גם למוכר המתלבט באיזה סכום למכור את דירתו. שמאי מקרקעין גם מספק שירותי הערכת שווי נכסים עבור בנקים למשכנתאות, בטרם הם מעניקים משכנתא. במקרים אלו, שווי הנכס הנבדק חייב להיות גדול בהרבה מסכום המשכנתא המבוקשת, אחרת לא יאשר הבנק את ההלוואה ללקוח. גם אנשי עסקים מסתייעים בשרותי שמאי מקרקעין וגם קבוצות רכישה. השמאי מייעץ להם בבחירת נכס מתאים לרכישה ובודק עבורם אספקטים חשובים בנכס, לרבות האספקטים התכנוניים, ההנדסיים והמשפטיים. שמאי מקרקעין מוסמך גם יכול לשמש כמגיש שומות נגדיות לצורך הפחתת מס שבח, או כחבר במועצות ובוועדות הדנות בענייני נדל"ן. עוד תחום אליו פונים שמאי מקרקעין, לאחר תום לימודי שמאות מקרקעין, הוא תחום של בוררויות נדל"ן. קבלנים ויזמים כבר גילו מזמן, כי בוררות באמצעות שמאי מקרקעין מגיעה להחלטה מקצועית ומהירה, ללא צורך בכל הפרוצדורות המייגעות של הליכים משפטיים קונבנציונליים.

 

חברת צ'ק האוס מתמחה במתן שירותי בדק בית, שמאי מקרקעין, תמ"א 38 ועוד. צרו איתנו קשר עוד היום לייעוץ ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב